7. svibnja 2012.

Woman´s hair loss Cap–Kape za žene bez kose

Posljednjih mjesec dana radim uglavnom kapice, i to ne bilo kakve već one za dame koje moraju primati kemoterapiju. Znamo svi posljedice takve terapije: netko prije, netko kasnije, nađe se u situaciji da zatreba pokrivalo za glavu. Ni moju obitelj ova pošast nije zaobišla, a  jedina razlika je moje kukičanje. Pa sam išla malo poviriti po bijelom svijetu što kaže kako se to radi. Pa sam tamo našla – šipak. Pogotovo na hrvatskome jeziku. Zato ću danas podijeliti iskustva mene kao dežurne pletilje i Žaruljice kao glavnog ispitivača damskih kukičanih kapa.

034

Izbor materijala: pamuk, ako može sa svilom još bolje. Eventualno pomiješan s viskozom. Zato što je koža osjetljivija nego inače, a kad počnu vrućine  na vidjelo izbija ono što je kosa skrivala: znojenje. Zbog toga trebate tanki konac najdalje do kukice br. 2. Bod koji će te izabrati ovisi o vama, ali vodeći računa da šupljine nisu prevelike.

Kroj: kapa-šeširić, šešikapa, mora pokrivati područje kose i zato mora biti dublja. Širina kape: mislim da je bolja varijanta da materijal nije priljubljen uz kožu, čisto zbog cirkulacije zraka i hlađenja. Tu je i druga funkcija: okvir licu koji je prije davala kosa, sada daje kapa. To sam postigla “manijakalnim” dodavanjem očica. Prvi – startni red sam nanizala očica koliko je više moglo stati, slijedeća tri reda sam iz svake očice izradila po dvije. 5. red – iz svake druge očice napraviti dvije. Dalje dodavati jako malo, tek toliko da se održava valovitost, npr. u bijelom redu, iz svake dvadesete očice isplesti dvije.

037

Kad dosegnete širinu, a to je od obrva do potiljka, počnete s oduzimanjem. Prvo sam oduzela svaku treću očicu, a onda sam ostali višak do opsega glave rasporedila oduzimanje samo u bijelim redovima. Npr. oduzeti svaku 10. očicu.

Crni rub: desetak redova bez oduzimanja i dodavanja, i bez navoja.

Bijeli rub: iz svake 4. očice izraditi dvije oč., slijedeći red, iz svake 5. oč. napraviti dvije oč. Crni porub: bez dodavanja i bez navoja.

Cvjetići po želji, ovo je moja varijanta “odraslog” cvijeća.

038

Ono što se na slici ne vidi: crni rub je onaj dio kape koji “nasjeda” na glavu, dok je prugasti dio oko glave. Bijeli rub je samo malo odmaknut od lica, čisto romantike radi.  Kako izrčunati broj očica: napraviti probni uzorak s mustrom koju želite veličine 10 cm  u širinu i 10 cm u visinu, i to oprati ili barem “skuriti” peglom na paru, zato jer se pamuk stisne. Kad dobijete broj očica dalje je čista matematika.

Eto, to su moje mudrolije, za sada, dok mi ne sijevne nešto bolje. Voljela bi da podijelite sa mnom svoja iskustva.

Moja se draga nije odlučila za periku jer su sintetičke i zato jer je vidjela žene kako stalno pipkaju periku jer imaju osjećaj da pada. Ne znam ništa o perikama, ali što se tiče kapa, iskustvo: iako živimo u maloj sredini kad smo bile u shopingu ili u šetnji s kapicom na glavi nisam primjetila da ljudi gledaju, zagledaju, komentiraju. Tu i tamo neko dijete bi znatiželjno škicnulo, ali odrasli svijet ni trepnut.  Jedino tko je reagirao, bila je konobarica u kafiću. Naime, Žaruljica je zažudjela Colu, pa smo naručili jednu Colu i 2 čaše. Kad je draga rekla “Colu”, konobaričina obrva se izvila do vrha čela, prijekorno i upitno, ali bez komentara. Ne, nije draga popila kolu, samo je malo, malo, znate ono jedan guc. Rezultat: neće je Cola dugo vidjet. Smile

Svima vama koje ste u borbi za svoje zdravlje i život ostale bez kose, bez obzira da li svoju ćelavu glavu pokrivate ili ne, želim vam ozdravljenje i ugodan život. Red heart

4 komentara:

Unknown kaže...

Slatka je kapica. Bilo bi super vidijeti i kapicu "na dijelu" odnosno na "Žaruljici" :-), da vidimo kako stoji. Ali i ovako ne sumnjam da je genijalna.
I još nešt. Zašt je knobarica tako pogledala? Nisam skontala u čemu je bio problem.

amalicro kaže...

Problem je u nezdravosti napitka. Ugledaš ženu, očito bolesnu, traži Colu, što bi ti pomislila?
Ako darling pristane na poziranje, vidjet ćemo je na djelu, umjesto na pitaru. :))))))))))))

Roman Tales kaže...

na stranicama elann.com ima nekoliko vrlo lijepih modela za chemo kapice, ima i jedan vrlo zgodan turban jednostavan za pletenje. Jednako tako, na Ravelryju ima veliki izbor chemo kapica, uglavnom svi nude free pattern za tu priliku. Na hrvatskom nema nikakvih modela, ne samo za chemo kapice nego i inače, tako da ne vrijedi gubiti vrijeme u traženju.
Iskreno i od srca želim oporavak tebi dragoj osobi za koju si isheklala kapicu.

amalicro kaže...

Hvala na informacijama, znam da ti znaš mnogo, a uopće se nisam sjetila pitati. Toliko sam htjela napraviti kolekciju za svaku priliku da sam vanjski svijet smetnula s uma. Za sada imamo kapice "dnevne", a baš ću potražiti i želim napraviti jednu pravu večernju!
Hvala na lijepim željama!

Objavi komentar